Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Τα βιβλία για βιβλία που πρέπει να έχεις διαβάσει



Ξέρω πόσο σας αρέσουν οι βιβλιολίστες και ξέρω επίσης πόσο αγαπάτε, όπως εγώ άλλωστε, τα βιβλία για βιβλία. Διαβάζοντας, λοιπόν, αυτή τη λίστα με τα 100 βιβλία για βιβλία που με θλίψη διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι τίτλοι ποτέ δεν μεταφράστηκαν στα ελληνικά, σκέφτηκα να φτιάξω τη δική μου λίστα με τα αγαπημένα βιβλία για βιβλία. Τα βιβλία εκείνα που αναφέρονται σε μαγικές βιβλιοθήκες με παλιά και ξεχωριστά βιβλία, σε συγγραφείς και αναγνώστες. Η βιβλιολίστα μου έχει βιβλιοβιβλία για όλα τα γούστα, λογοτεχνικά που περιλαμβάνουν αστυνομικά, ιστορικά, συναισθηματικά αλλά και βιογραφίες αλλά και τα μη λογοτεχνικά που περιέχουν βιβλία με συμβουλές από καλούς συγγραφείς, δοκίμια, αλλά και βιβλία για εκδότες και βιβλιοπώλες. Τα μη λογοτεχνικά βιβλία είναι δυνητικά άπειρα αλλά ενδεικτικά τοποθετώ κάποιους αγαπημένους τίτλους. Όλα τα βιβλία που αναφέρονται είναι από τα πιο πιο αγαπημένα, φυσικά τα έχω διαβάσει όλα και σίγουρα κάποια θα μου έχουν ξεφύγει, οπότε συμπληρώστε την με σχόλια. Ας διαβάσουμε γι΄ αυτό που αγαπάμε, ας μιλήσουμε για τη βιβλιοφιλία.

Λογοτεχνικά
  1. Το χάρτινο σπίτι, Carlos María Domínguez
  2. Αν μια νύχτα του χειμώνα ένας ταξιδιώτης, Italo Calvino
  3. 84, Charing Cross Road, Helene Hanff
  4. Φαρενάιτ 451, Bradbury Ray
  5. Η μοναχούλα, Pierre Pezu
  6. Ο βιβλιοπώλης της Καμπούλ, Asne  Seierstad
  7. Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη, Azar Nafisi 
  8. Το όνομα του ρόδου, Umberto Eco
  9. Διαβάζοτας στη Χάννα, Bernhard Schlink
  10. Η κλέφτρα των βιβλίων, Markus Zusak
  11. Η σκιά του ανέμου, Carlos Ruiz Zafon
  12. Ο φόνος στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, Roberts John Maddox
  13. Το παράξενο βιβλιοπωλείο του κυρίου Πενάμπρα, Robin Sloan
  14. Η δέκατη τρίτη ιστορία, Diane Setterfield
  15. Το βασίλειό μου για ένα βιβλίο, Allan Bennett
  16. Στο καλό μυθιστόρημα, Laurence Cosse
  17. Η Λέσχη Δουμάς, Arturo Pérez  Reverte
  18. Ένας γέρος που διάβαζε ιστορίες αγάπης, Luis Sepúlveda
  19. Ένα βιβλίο για πέταμα, Paul Deslamand
  20. Η Μαγική Βιβλιοθήκη, Γιοστέιν Γκάαρντερ, Κλάους Χάγκερουπ
  21. Η τελευταία σελίδα, Gazmend Kapllani
  22. Μαύρη φιλολογία, Pablo de Santis
  23. Ο καθηγητής και ο τρελός, Simon Winchester
  24. Φέρμιν: οι περιπέτειες ενός μητροπολιτικού κατεργάρη, Sam Savage
  25.  Το βιβλίο των χαμένων πραγμάτων, John Connolly
  26.  Ιστορία χωρίς τέλος, Michael Ende
  27. Η νύχτα του συγγραφέα, Amos Oz
  28. Βιβλιομανία, Gustave Flaubert
  29. Η αναγνώστρια, Raymond Jean
  30. Η βιογραφία ενός βιβλίου, Zoran Živković
  31. Η καλλιγράφος του Βοσπόρου, Yasmine Ghata
  32. Οι βιβλιοθήκες μου, Varlam Shalamov
  33. Βιβλιοθήκες γεμάτες φαντάσματα, Jacques Bonnet
  34. Ο παλαιοβιβλιοπώλης Μέντελ, Stefan Zweig
  35. Ο Βιβλιοφάγος: τελικά κάνει καλό το διάβασμα, Klaas Huizing
  36. Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο, Άλκη Ζέη
  37. Το μυστικό της τελευταίας σελίδας, Νίκος Χρυσός
  38. Ιστορίες βιβλίων, επιμ. Νίκος Χρυσός
  39. Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα, Δημήτρης Μαμαλούκας
Mη λογοτεχνικά
  1. Περί συγγραφής: το χρονικό μιας τέχνης, Stephen King
  2. Πώς να γράψετε ένα μυθιστόρημα αγωνίας [και δράσης], Patricia Highsmith
  3. Επιστολές σ’ ένα νέο συγγραφέα, Vargas Liosa Mario
  4. Γράμματα σ’ ένα νέο ποιητή, Rainer Maria Rilke
  5. Η τέχνη της γραφής. Συμβουλές σε ένα νέο συγγραφέα, Anton Pavlovich Chekhov
  6. Εκδόσεις χωρίς εκδότες, André Schiffrin
  7. Ζερόμ Λεντόν, Jean Echenoz
  8. «Σαν να διάβασα ένα βιβλίο». Ο βιβλιοπώλης της Εστίας αφηγείται, Νίκος Παντελάκης
  9. Αναμνήσεις επί χάρτου: κείμενα για τη βιβλιοφιλία, Umberto Eco
  10. Μην ελπίζετε να απαλλαγείτε από τα βιβλία, JeanClaude Carrière, Umberto Eco
  11. Περί Βιβλιοθηκών, Συλλογικό έργο
  12. Σαν ένα μυθιστόρημα, Daniel Pennac
  13. Πώς να μιλάμε για βιβλία που δεν έχουμε διαβάσει, Pierre Bayard
  14. Η σιωπή των βιβλίων, George Steiner
  15. Ιστορία του βιβλίου, Frederic Barbier
  16. Πως και γιατί διαβάζουμε, Harold Bloom
  17. Γιατί να διαβάζουμε τους κλασικούς, Italo Calvino
  18. Η τέχνη του στίχου, Jorge Luis Borges
  19. Το επόμενο βήμα του Γουτεμβέργιου, Χριστίνα Μπάνου
  20. Ιστορία της ανάγνωσης στον δυτικό κόσμο, Συλλογικό έργο
  21. Σελίδες στην οθόνη ή σε χαρτί, Συλλογικό έργο
  22. Το βιβλίο των χαμένων βιβλίων, Stuart Kelly
  23. Περί ανάγνωσης και βιβλίων, Arthur Schopenhauer
Κι αν θέλετε κι άλλα μπορείτε να βρείτε τα 751 βιβλία για βιβλία του goodreads.

15 σχόλια:

Πάπισσα Ιωάννα είπε...

Ωραία λίστα
με περιπετειώδεις στον κόσμο του βιβλίου περιπλανήσεις.
Συμπληρώνω ένα που μου ήρθε πρόχειρα:

“Στο καλό μυθιστόρημα” της Laurence Cossé
(ελπίζω να μην το παρέβλεψα αν υπήρχε στη λίστα-σου)

Καλημέρα
Πατριάρχης Φώτιος

librarian είπε...

Ευχαριστώ!
Βέβαιβα βέβαια, δεν θα μπορούσα να το παραλείψω!

Ageliki είπε...

Αγαπώ αυτές τις λίστες, librarian!
Να, τώρα δα, θυμήθηκα κανά δυο βιβλία που πάντα θέλω να διαβάσω, αλλά σημείωσα και κάποια που δεν τα είχα υπόψη :-)

librarian είπε...

Γεια σου Αγγελική μου! Σε σκεφτόμουν!
Έχεις υπόψη κάποιο άλλο που δεν έχω συμπεριλάβει;

airis είπε...

Κι εγώ λατρεύω τις λίστες. Και με χαρά είδα ανάμεσα στη λίστα σου βιβλία που έχω αγοράσει και είναι στα προσεχώς.
Πέντε μήνες διάβασα ελάχιστα λόγω δουλειάς, μα την επόμενη βδομάδα τελειώνω το σχολείο (δούλευα με σύμβαση βλέπεις) και αρχίζω το διάβασμα !
Δεν κρατιέμαι από τη χαρά μου!
Καλό καλοκαίρι και καλά διαβάσματα! :)

librarian είπε...

Ποια βιβλία είναι στα προσεχώς σου;
Κι εσύ στα κοινωφελή προγράμματα;

airis είπε...

Ω ναι, με τα κοινωφελή! Βλέπεις δεν διορίστηκα ποτέ !

Η βιογραφία ενός βιβλίου, Zoran Živković
Γράμματα σ’ ένα νέο ποιητή, Rainer Maria Rilke
Η τέχνη της γραφής. Συμβουλές σε ένα νέο συγγραφέα, Anton Pavlovich Chekhov ( το ξεκίνησα το Χειμώνα, νομίζω ότι το είχαμε κουβεντιάσει πάλι εδώ, αλλά έμεινε στη μέση γιατί παράλληλα με το σχολείο, δημιουργούσα ...)
Το όνομα του Ρόδου, (το οποίο το διάβασα φοιτήτρια και θέλω να το διαβάσω πάλι, γιατί από τότε κοντεύει να αλλάξει γενιά)

Θα πρόσθετα και τα βιβλία του Κάρλος Ρουίθ Θαφόν, στα λογοτεχνικά που έχουν θέμα τα βιβλία :))

Δουλειά σταθερή δεν θα υπάρχει το καλοκαίρι, αλλά δεν στενοχωριέμαι.. Θα υπάρχει χρόνος για διάβασμα. (ευτυχώς υπάρχουν πολλά βιβλία να με περιμένουν!)


airis είπε...

Τώρα είδα ότι έχεις τη σκιά του ανέμου.
Εμένα μου άρεσε και το Παιχνίδι του αγγέλου :)

librarian είπε...

Εργασιακά είμαστε ίδια περίπτωση Airis. Αναμένω να τελειώσω κι εγώ σε δύο εβδομάδες, πέρασε ο καιρός. Η βιογραφία ενός βιβλίου δεν με τρέλανε πολύ, όμως το έχω διαβάσει τόσα χρόνια (κοντά 9) κι ακόμα το θυμάμαι. Ρίλκε και Τσέχωφ φοεβροί. Το Παιχνίδι του αγγέλου δεν το έχω διαβάσει ακόμα, διάβασα όμως το τρίτο (βλ. προηγούμενη ανάρτηση). Νομίζω ότι το πρώτο της τριλογίας είναι το πιο αντιπροσωπευτικό.

Ageliki είπε...

Έχω ένα ακόμη βιβλιαράκι για τη λίστα σου, που το είχα αγοράσει από το παζάρι:
Πιερ Μπουρζαντ, Η κυριαρχία των βιβλίων, εκδ. Χατζηνικολή :-)

Καλό καλοκαίρι librarian, συντροφιά με όμορφα βιβλία!

librarian είπε...

Θύμησέ μου, είναι ένα βιβλίο που στο εξώφυλλο έχει σκόρπια βιβλία με το καφέ χρώμα να υπερισχύει; Κάτι μου θυμίζει, σαν να το έχω αγοράσει από το παζάρι της πλ. Κοτζιά.
Αν θυμάμαι καλά δεν είναι λογοτεχνικό αλλά μιλάει για την αγορά του βιβλίου, το έχεις διαβάσει;

Ageliki είπε...

Σωστά θυμάσαι, librarian.
Το έχω διαβάσει πριν 3, 4 χρόνια. Δεν μου άρεσε.
Είναι λογοτεχνικό με θέμα την επίδραση των βιβλίων στις ζωές των ανθρώπων (κατά πόσο είναι σε θέση να την αλλάξουν ή όχι).

librarian είπε...

Ναι, ούτε εμένα μου άρεσε! Νομίζω κιόλας ότι δεν κυκλοφορεί πια.

Garden of stories είπε...

Πάντα μου άρεσαν τα βιβλία που μιλάνε για βιβλία. Έχω διαβάσει μερικά από αυτά, άλλα όχι, άλλα δεν τα ήξερα καν. Σίγουρα θα κρατήσω την λίστα σου έτσι ώστε να τα διαβάσω όλα.

librarian είπε...

Είναι μια ξεχωριστή κατηγορία βιβλίων ειδικά φτιαγμένη για όλους εμάς που αγαπάμε τα βιβλία! Αναμένω αναρτήσεις σου για όποιο διαβάσεις!