Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Σκόρπιοι στίχοι

Κάπου διάβασα: "Η Καθημερινή στην Κυριακάτικη δίνει ποιήματα του Λειβαδίτη για να γεμίσει το ελληνικό ίντερνετ με ποίηση και όχι με εκλογές" και γέλασα.
Κάποτε έπεσε στα χέρια μου η ποιητική συλλογή του "Τα χειρόγραφα του φθινοπώρου" και όταν έφτασα στον τελευταίο στίχο έγινε ο αγαπημένος μου ποιητής.
Διαβάζω τώρα την έκδοση της εφημερίδας και μένω απογοητευμένη. Οι ποιητικές συλλογές διαβάζονται καλύτερα ολοκληρωμένες. Σκόρπιους στίχους βρίσκει κανείς μέσω ίντερνετ.

Ο πρώτος στίχος 

Αλλά γιατί καμιά φορά στεκόμαστε στη μέση ενός άγνω-
στου δρόμου ή μπροστά σ' ένα παλιό σπίτι. Τι μας
θυμίζουν; Ποιον αναζητούμε;
Κι άλλοτε κάτω από μια γέφυρα ή πίσω από μια κουρτίνα
νιώθεις να ζεις πιο αληθινά - 
πράγματα που θα εξοφλήσεις κάποτε με την ψυχή σου.
Ώσπου ένα πρωί ακουγόταν το πρώτο κελάηδημα στον
κήπο. Άνοιξη.
Η μητέρα άλλαζε καπέλο, η νεαρή υπηρέτρια ανέβαινε στη 
σοφίτα κι έκλαιγε και ο παππούς ξεχνούσε να διαβά-
σει τη Βίβλο...

Τώρα κάθομαι στην παλιά κουνιστή πολυθρόνα που κά-
θησαν  τρεις γενιές. Που πήγαν τόσοι άνθρωποι;
Ολόκληρη η ζωή μου δεν ήταν παρά η ανάμνηση ενός
ονείρου
μέσα σε ένα άλλο όνειρο. Κι η Άννα όταν γελούσε ήταν σα
να σκόρπιζε γιασεμιά
φωτίζονταν για λίγο η νύχτα.

Θυμάμαι παιδί που έγραψα κάποτε τον πρώτο στίχο μου.
Από τότε ξέρω ότι δεν θα πεθάνω ποτέ -
αλλά θα πεθαίνω κάθε μέρα.

2 σχόλια:

Μαραμπού είπε...

Καλησπέρα librarian!

Εγώ αποτιμώ θετικά την κίνηση της εφημερίδας να εκδώσει Έλληνες (έστω και πετσοκομμένους) ποιητές, γιατί εν γένει βρίσκω ακριβή την ποίηση και σπανίως αγοράζω.
Έτσι αγόρασα με ευκολία την έκδοση για τον Εγγονόπουλο, που ήθελα από καιρό να διαβάσω και να δω αν τελικά μου αρέσει ως ποιητής, ώστε να αναζητήσω και άλλα έργα του. Η δε ηχογραφημένη ποίηση μού αφήνει ανάμικτα μάλλον αρνητικά αισθήματα και γι' αυτό δεν το έχω ακούσει ακόμα.

librarian είπε...

Καλησπέρα Μαραμπού, εγώ πάντως δεν θα καταλάβαινα την αξία του Λειβαδίτη από αυτή την έκδοση αν δεν είχα διαβάσει πριν κάποια συλλογή του. Ωστόσο, πάντα είμαι υπέρ στον να προωθηθεί το βιβλίο, απλά φοβάμαι μην τελικά συμβεί το αντίθετο.